sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

The power of makeup - Ajatuksia meikkaamisesta

Olen aikaisemmin kertonut blogissani, että aion tehdä itse hääpäivän meikin. Monelle tämä ajatus lähinnä nostattaa karvat pystyyn. Hääaamuna kiire, stressi ja paineet sekä vielä mahdollinen väsymys hääjärjestelyiden jäljiltä ovat varmasti asioita jotka tuovat oman haasteensa hääaamuun, ja siksi moni haluaakin ulkopuolisen hoitamaan niin meikin kuin kampauksenkin. Minä kuitenkin haluan tehdä itse meikkini ja tällä kertaa ajattelin kertoa hieman taustoja tämän päätöksen takana.

Olen aloittanut meikkaamaan yläasteella. Monta vuotta meikkaaminen oli minulle vain jotain mitä tein ehostaakseni itseäni. Halusin peittää (olemattomia) ihon virheitä peitevoiteella ja korostaa silmiäni ripsivärillä. Meikin avulla olen jo pitkään tuntenut itseni vähän itsevarmemmaksi, vaikka meikittä oleminenkaan ei ole koskaan ollut minulle ongelma. Voin hyvin liikkua lähikauppaan tai vaikka kaupungillakin ilman meikkiä, mutta esimerkiksi töissä haluan näyttää huolitellummalta ja siksi en lähtisi kokonaan ilman meikkiä töihin.

häämeikin harjoittelu

Vasta viimeisen vuoden aikana meikkaamisesta on pikkuhiljaa tullut minulle päivittäisen askareen sijaan enemmänkin kuin harrastus. En ole koskaan käyttänyt paljoa rahaa meikkeihin vaan olen saanut suurimman osan esimerkiksi äidiltäni, enkä seurannut uusimpia trendejä meikkien saralla. Innostus lähti oikeastaan siskoni hankkimasta kasvojen korostuspaletista jota kokeilin, ja huomasin miten kivaa hohtoa se toi kasvoille. Siitä se innostus sitten lähti..

Aloin katselemaan meikkausvideoita YouTubesta ja etsimään ideakuvia Pinterestistä. Olen aikaisemminkin tainnut mainita blogissa, että olen varsinainen innostuja mitä tulee uusiin asioihin ja meikkaamisesta tuli nopeasti sellainen. Testailin erilaisia silmämeikkejä ja hankin korostukseen ja varjostukseen tarkoitetun paletin kasvojen meikkaamiseen. En edelleenkään käytä kovin paljon rahaa meikkeihin, vaan minulla on tietyt luottotuoteet joita käytän.

häämeikki itse


Monen saattaa olla vaikeaa ymmärtää tätä, mutta meikkaaminen tosiaan on minulle harrastus. Kun toiset hengailevat rentona sunnuntaina kotona täysin meikittä, saattaa minulla silloin olla todella näyttävä juhlameikki kasvoilla. Tämä osittain siksi, että haluan rutiinia häitä varten, mutta myös siksi että oikeasti nautin siitä kun näen miten pystyn meikin avulla korostamaan parhaita puoliani ja näyttämään vielä paremmalta kuin ilman. Viikonloput ovat parasta aikaa harjoitella erilaisia meikkejä: aikaa on hyvin ja jos jotkut värit eivät sovikaan se ei haittaa, sillä meikissä ei ole pakko lähteä mihinkään.

meikaamisen harjoittelu

Palkitsevaa meikkaamisen opettelussa on myös kehityksen huomaaminen. Olen mielestäni etenkin viimeisen puolen vuoden aikana kehittynyt meikkaamisessa aivan älyttömästi. Katsokaapa vaikka kuvia tästä puoli vuotta sitten julkaisemastani meikkipostauksesta.

Nykyään tällainen kuvissa oleva, huoliteltu meikki syntyy minulta jopa alle puolessa tunnissa ja väittäisin osaavani tehdä sen melko hyvin vaikka silmät kiinni! Hääpäivän meikistä tulee toki vielä astetta näyttävämpi ja huolitellumpi, mutta samalla ajatuksella mennään hyvin pitkälti. Harjoitus tekee mestarin - tässäkin asiassa ja minulla alkaa nyt jo olla melko luottavainen fiilis häämeikin onnistumisen suhteen. Jos jännitys tuntuu olevan liian kova hääaamuna niin otan lasillisen skumppaa rentoutuakseni ja jatkan sitten. ;) Jos tarkkoja ollaan, niin taidanpa ottaa tuon lasillisen joka tapauksessa!

Löytyykö täältä muita meikki-intoilijoita vai kuulostaako tämä minun ajatusmaailma aivan oudolta?

2 kommenttia:

  1. Täällä ilmoittautuu toinen meikki-intoilija! :) Itse kiinnostuin meikeistä ja meikkaamisesta oikeastaan esiintymisehostautumisen kautta. Aloin lueskella kosmetiikkablogeja, selata Pinterestiä ja katsoa YouTube-videoita saadakseni vinkkejä esiintymislavalle sopivien meikkien tekoon. Ja onhan se kuin karkkikauppaan menisi, kun menee kosmetiikkaostoksille. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihan mahtavaa että löytyy joku. muukin intoilija! Se on kyllä totta että kun hommaan pääsee sisään niin ihan eri tavalla innostuu kaikista uusista tuotteista! :D

      Poista